Work life balance (Swedish) Balans i arbetslivet

Arbetslivshantering är mycket viktig färdighet man bör behärska.  Frånvaro av denna skicklighet kommer att skapa allvarliga problem i ditt liv.  Den 2 juli 2021 åkte jag till mitt kontor efter utsökt mat som serverades av min fru. Jag led mycket under avstängningen eftersom jag inte har ordentlig datorkunskap. Så jag bestämde mig för att köpa dator den dagen. På väg till kontoret beställde jag en  dator och min väg tillbaka till hemmet plockade upp datorn. Jag nådde klockan 5:45 hemma, jag gjorde mig själv upptagen med att sätta upp ett nytt system och började lära mig.  Min fru övertygade mig om te med kex, med ett klagomål "Det är inte bra att direkt delta i arbete, snälla spara ibland att prata med mig också. Men min nya beslutsamhet engagerade mig i en timme. När min yngre son, återvände från väns hus  Han hittade sin mamma liggande medvetslös i badrummet. Hon fick hjärnslag på grund av plötsligt blodtrycksskott. Vi rusar till sjukhus med granne i familjebil. Hon kämpar nu med liv och död på sjukhus. Läkare säger att hon inte kommer att vara  kunde prata när hennes vänstra hjärna var död på grund av blodpropp. Hennes högra del av kroppen är helt förlamad. Jag är nu i chockläge. I livet leker vi med fem bollar som är arbete, hälsa, familj. vänner och samhälle.  Första boll som är gjord av gummi och andra bollar består av glas. Om vi ​​fungerar bra kommer den att återvända till oss som gummikula. Men om vi förbiser andra bollar av familj, hälsa. Vänner och samhälle kommer det snart att bryta som  Det är en fantastisk tid vi behöver göra ordentligt  arbetslivshantering.

1 comment:

thank you